פייסבוק

שתף עם חברים

FacebookTwitterRSS Feed

אתר אינטרנט סלולרי - לא מה שחשבת!

אם אתה קורא שורות אלו, קרוב לוודאי שכבר הבנת מדוע אתר אינטרנט סלולרי הוא חשוב והכרחי לקידום מכירות, שיווק באינטרנט, ביסוס מעמדו של האתר הקיים שלך ויצירת קשר חזק עם המשתמש/לקוח שלך בעידן האינטרנט 2.0. עם זאת, רבים אינם מודעים לכך שצורת החשיבה בעת בניית אתר אינטרנט נייד שונה מהנדרש לאתר אינטרנט רגיל באופן מהותי. במאמר זה ננסה לסקור חלק מההבדלים העקרוניים ושיטות החשיבה הדרושות לכך.

אתר אינטרנט סלולרי – הצע תוכן רלוונטי לגולש הנייד

טעות נפוצה היא לנסות לבנות את האתר הרגיל שלך כפי שהוא לגולש הנייד. בוני אתרים רבים מציעים תכנים זהים גם באתר הרגיל וגם בתוך אתר אינטרנט סלולרי, כך שבעצם מדובר בגרסה המוקטנת של האתר ותו לא.
השקע מעט מחשבה בבניית הפרופיל של הלקוח הסלולרי שלך: במרבית המקרים מדובר באדם שנמצא בדרך או תוך כדי תנועה, סביר להניח שאינו ליד מחשב, סביר להניח שהוא גם חרד למצב החשבון הסלולרי שלו בסוף החודש – כך שלא תרצה להציג לו אתר אינטרנט סלולרי "כבד". קח את כלל הגורמים הללו בחשבון ונסה להציע חווייה עשירה המותאמת ללקוחותיך הניידים.
הסיכויים הם שהגולש הסלולרי לא ירצה לשבת ולקרוא את ההיסטוריה של החברה שלך, אבל כן יחפש דרך ליצור עמך קשר בהודעה או בטלפון. מוטב להציג תוכן שונה מזה הקיים באתר הרגיל כדי להביא לייחודיות ולתת כדאיות מעשית לגולש השומר את האפליקציה שלך על המכשיר שלו.
הסלולרי, יצירת קשר פשוטה, הוראות הגעה פיזיות ואף התממשקות עם ה GPS המובנה במכשירים רבים כיום.

אתר אינטרנט סלולרי – הצע תכנים המתאימים להצגה סלולרית

השלב הבא אמור להיות התחשבות ביכולות ומגבלות המכשיר. שים לב, לגולש הסלולרי אין מקלדת ברוב המקרים, אין לו עכבר, אין תמיכה בטכנולוגיות כמו פלאש, יש לו 10-12 מקשים בלבד – וכל זה, על מסך בגודל אינץ' או שניים. חשוב על התכנים שיהיה נוח ללקוח שלך לראות: הסיכוי שמישהו ישב לקרוא מאמר שלם על מסך הנייד הוא קלוש, אך טקסטים קצרים וקולעים הנכתבים בגופן גדול ובולט יתפסו את תשומת ליבו של הלקוח שלך.
בנוסף לכך, לא מומלץ לשלב תוכן כבד – האינטרנט הסלולרי איטי בהרבה מהאינטרנט הרגיל וקיימות מגבלות זיכרון. במכבנוסף לכך, לא מומלץ לשלב תוכן כבד – האינטרנט הסלולרי איטי בהרבה מהאינטרנט הרגיל וקיימות מגבלות זיכרון. במכשירים שאינם חזית הטכנולוגיה, גלישה אל אתר אינטרנט סלולרי כבד מדי עלולה להאט את המכשיר או להציג הודעה על מחסור בזיכרון – לכן המעט בכמות התמונות ככל הניתן.

אתר אינטרנט סלולרי – הצע שירותים הממנפים את יכולות הפלטפורמה של הגולש ולתת ערך מוסף ממשי לאפליקציה שלך.
מספר פיצ'רים לדוגמא: רינגטונים, GPS מובנה, טפטים ושומרי מסך, אפשרות חיוג ושליחת SMS, מסך מגע, תמיכה בHTML5, אנימציות מעבר בין עמודים ועוד. אפשרויות אלו אינן קיימות בעולם המחשוב הרגיל אך משחקות תפקיד מעשי בחוויית הגלישה הסלולרית. הצע ללקוח שלך לשלוח לך SMS או ליזום שיחה מתוך האפליקציה, הצע לו תוכן פרקטי שיוכל להיעזר בו כמו טפט עם הלוגו שלך. מכשירים מודרניים כוללים תמיכה בטכנולוגיות כמו אנימציה במעבר בין עמודים ויישום כמעט מלא של HTML5 – רתום זאת לטובתך והשתמש בפונקציות שאינן קיימות באתרים אחרים. אל תשכח – לא מדובר במישהו שיושב מול המחשב שלו, על הפלוסים והמינוסים שעובדה זו מביאה עמה.אתר אינטרנט סלולרי – שליחה לחבר – דרך חדשה להפצה

אינך פונה עוד לגולשים אנונימיים באינטרנט, אפליקציה מאפשרת לך להיות על המסך הראשי של אחד האביזרים האישיים ביותר בתקופתנו – הטלפון הסלולרי. אם הגולש המזדמן כבר נתן בך אמון ברמה מספקת כדי להוריד את האפליקציה שלך, מומלץ מאוד לקחת נוכחות זו לשלב הבא ולעודד אותו לשלוח את האפליקציה לחבר.
אחת השאיפות הגדולות ביותר בעולם השיווק היום היא ליצור תופעה ויראלית: תוכן שמועבר מגולש לגולש, באופן המוני שחושף את המפרסם למיליוני עיניים ברחבי העולם. פרסומות, קמפיינים, סרטונים מצחיקים, תוכן יעיל ושימושי הם חלק מהכלים שמנסים להיעזר בהם ביצירת תוכן כזה.
לאפליקציה סלולרית יש פוטנציאל אדיר להפוך לויראלית – במידה והלקוח ירגיש שכדאי לו להעביר את האפליקציה שלך הלאה. חשוב מהם הדברים שהיית מעביר הלאה במייל או שולח לחברים בפייסבוק – מה מאפיין אותם? מה גורם לך לרצות לשתף פריט מידע? מנקודה זו והלאה, נסה להביא עצמך ליצירת פריט או תוכן כאלו גם בתור אתר אינטרנט נייד שברשותך. השליחה היא במרחק לחיצה, בעוד האתגר האמיתי הוא להביא את הלקוח לבצע זאת.
נכון – הדבר דורש מחשבה מרובה, אך ברגע שהינך מציע משהו ייחודי שכדאי להעביר, הדרך משם ל"תראה איזו אפליקציה מגניבה מצאתי!" בתפוצה המונית היא קצרה.

אתר אינטרנט סלולרי – עולם חדש לגמרי

לסיכום, מדובר בעולם חדש לגמרי המציע אפשרויות שלא חשבו עליהן לפני מספר שנים, אך כדי להוביל ב"משחק" הזה, יש צורך באימוץ דפוסי חשיבה שונים במעט מאלו המקובלים.
בעולם שבו הגולש מייצר את התוכן (Web 2.0), טכנולוגיה חדשה דוחקת הצידה טכנולוגיות ישנות יותר ודפוסי השימוש באינטרנט (שגם הוא אינו עתיק!) משתנים מדי יום – חשיבה של צעד קדימה תוביל לתוצאות מפליגות יותר מלימוד השוק במצבו הנוכחי. בניית אתרים כבר לא תיראה אותו דבר, מאז כניסת טכנולוגיות אלו לחיינו.
אפליקציות סלולריות הושקו לפני שנים בודדות וכבר עכשיו מדובר בשוק "חם" שמהווה את עתיד התקשורת – חשוב ללמוד כיצד למנף את הכלים החדשים לטובת העסק, הרעיון או המיזם החדשים.

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour